Min lediga dag!

Idag är min näst sista lediga onsdag. Och jag njuter verkligen! Dock så började den lite tidigare än vad jag hade planerat. Vaknade 07:24 av att det står 2 stycken bygg-gubbar precis utanför på min icke-ännu-existerande balkong och pratade riktigt högt och borrade och hamrade för fulla muggar. Blev ruskigt irriterad, försökte tänka bort oljudet och la en av mina fem huvudkuddar över huvudet. Men det hjälpte ju föga. Klev istället upp 20 minuter senare, då oljudet från gubbarna inte tystnade. Det som fick min bägare att rinna över var när en av dom brast ut i sång. Då stänge jag in mig på toaletten och la mig i fosterställning en liten stund. Sen gick jag ut och satte på teven på jättehögt och kände mig aningens nöjdare.
Resterande dag tänkte jag spendera på följande sätt:

Städa och lyssna på Queen.

Det är riktigt rogivande! Och efter man har städat klart är det så skönt att lägga sig på golvet och njuta av att det är så rent som det kan bli (för man vet att om en kvart har monsterhunden hårat ner golvet igen), så det gäller att njuta medans man kan.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback