Den satt fint känner jag lite.

Nuså är jag äntligen hemma, eller jag har ju faktist varit hemma sen igårkväll! I söndags så var vi ju fortfarande kvar på Roskildefestivalen, och efter den grymma Coldplay-konserten så skulle vi åka hem eller iaf till Malmö. Först så skulle vi på det tåg som skulle ta oss till Köpenhamn, där stod vi som packade sillar och pressades i typ 1 timme innan vi äntligen kom på det försenade tåget. Sen kom vi såklart försent fram till Köpenhamn så vi fick vänta 50 minuter till på tåget till Malmö. Och när vi väl kom fram dit så var inte stationen öppen och första tåget till Stockholm skulle inte gå förrän typ 2 timmar senare, så vi tog en taxi hem till Emelies kompis Martina som hade förberett för oss och bäddat 2 sovplatser till oss. Sen efter att vi hade sovit några timmar så vaknar vi av att Martina har gjort frukost till oss <3 Kändes så sjukt lyxigt att få frukostbuffé! Sen tog vi en buss till stationen igen och jag kom på ett tåg och fick åka första klass! Stora säten och hur mycket kaffe/te som helst :)
Sen blev jag hämtad på centralen av Älsklings-Jocke! Vi åkte o hämtade Rocky hos pappa, åkte sen hem och där möttes jag av tre röda rosor och en ask choklad i hallen! Och efter att jag hade dushat och gjort mig fräsh, så bjöds det på toast skagen följt av tacos som Jocke komponerat ihop helt själv! Så min måndag var vääldigt bra!

Dagen har oxå varit skön, BFF-Kamilla kom förbi på fika och sen gick vi ner till konsum här i centan, det skulle bli langos hos Olsson/Lärksäter till middag, så lite mat behövde handlas. Sen åkte jag och Rocky till pappsens jobb för att tvätta bilen och hämta lite flyttkartonger, vi flyttar ju om typ 3 veckor :)

Jag skriver på Jockes dator och han har ingen av mina bilder, så det blir ett bildfritt inlägg det här, men imorgon kommer jag försöka blogga från min egen bild-rika dator. He påre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback