Farväl Falkenberg

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!!
Så då var våran lilla miniweekend slut. Resan började ju igårmorse, jag klev upp runt 7-snåret och gjorde mig iordning, kokade kaffe och bredde smörgåsar till Jocke. Sen vid halv nio då började den 5 timmar långa bilfärden. Jag körde HELA vägen/dagen igår (Jocke körde iofs heela vägen hem idag, så vi körde ju lika mycket var) och var rätt mör när vi anlände till Ullared. Vi gick runt i alla butikerna förutom just Gekås, det var superlång kö utanför och vi hade bestämt oss för att inte gå in där förrän idag. Jag köpte lite smått och gott, men inget speciellt igår. Sen efter någon timme så åkte vi vidare till Falkenberg, där vi hittade vårat "hotell". Alltså, när vi kom fram till hotellet, så stod vi båda två och stirrade, det var ju bara en vanlig villa som hade en blinkade hotell-skylt på sidan. Sen ringde vi på dörren där det stod Reception, men ingen svarade så vi ringde ett nummer som stod på en lapp vid sidan om dörren. Jag får prata med en gubbe som säger att "Elsa är påväg" så vi står snällt kvar och väntar. Sen kommer en rökig liten tant och öppnar åt oss, ber att vi skriver in oss, vilket jag gör, sen så säger hon åt oss att vi ska följa efter henne. Hon går runt bakom villan till ett annat hus och det är där dom 6 hotellrummen finns. Vi fick välja på två jätteskabbiga rum, men vi väljer iaf det största. Möblerna matchar inte någonstans, det luktar lite unket, i ena taklampan sitter jordens största spindelnät och på toaletten finns en massa småkryp. Senare på kvällen upptäcker jag dessutom att mitt täcke stinker rök. Mums. Det som däremot var lite positivt var ju att det låg centralt till (hela Falkenberg är ungefär lika stort som Bandhagens Centrum, så man kunde typ gå igenom stan på 5 minuter...) och att dom hade en massa kanaler på den lillalilla tjockteven på rummet, så igårkväll såg jag Twilight. MYCKET överskattad film tycker jag. Dessutom så skulle det finnas trådlöst internet på rummet, men icke. Fungerade inte alls på min superdator.
Hursomhavar morgonen kom, jag gick upp runt 7 idag med, gjorde mig iordning och sen vid 8a så serverades det frukostbuffé i receptionshuset, så vi gick dit, checkade ut och åt lite frulle. Buffén var helt ok, dock så smakade kaffet rävgift, så jag lämnade nästan hela koppen. Men sen blev allt lyckligt igen när vi åkte och kom fram till Ullared igen! Lite svårt att hitta parkeringsplats, men tillsist hittade vi en som inte låg megalångt bort. Kom fram till varuhuset och CHOCK ingen kö! Så vi traskade in, dom första två timmarna var det ganska ok med folk, inte för mycket, men absolut inte för lite. Sen bara PANG så var det fan folk överallt, och alla körde på varandra med sina vagnar, det var kaos, så då fick vi nog. Vi var där i nästan tre timmar och köpte grejjer för ungefär 4tusen spänn! Men både jag och Jocke är väldigt nöjda med vad vi hittade. Nu tänkte jag slänga upp lite bilder. Först på det skabbiga hotellet STERIA.


Fräsha möbler från typ -87!

Vi fick en dubbel och en enkelsäng

Spindelnätet syns inte så bra på bilden, men det var enormt!

Jag morgonpigg och kör-klar

När vi kom fram till Ullared!

När vi kom ut från Gekås

Jocke tyckte att alla körde som kärringar idag

Kolla vad mycket fint vi har köpt :)
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen funderar jag på att lägga mig i sängen och läsa lite ur boken P.S Jag älskar dig. Den är riktigt bra! Hadet! Peace out.

Kommentarer
Postat av: Tjollan!

Hallooe. synd med rummet. Men hoppas ni hade trevligt iallafall! Haha möbler från -87. börjar känna ågnest inför min födelsedag på onsdag! :S hoppas ni hade suuuper iaf! ... ses imorron min loppa pussssssssssssssss! <3

2009-11-15 @ 20:39:52
URL: http://tjollie.blogg.se/
Postat av: pervelie

Fräscht hotellrum ni lyckades få tag på :P

2009-11-15 @ 21:44:39
URL: http://pervelie.blogg.se/
Postat av: Bettsy

Nice! Ullared =)

Stötte du på Boris, Morgan och Maggan och Gittan hahaha??

Så du har en rosa bil? härligt. Fint namn också hehe ;)

2009-11-15 @ 22:15:59
URL: http://betttans.blogg.se/
Postat av: Therese

Gällande PS. I love you! Filmen är (tyvärr)så mycket bättre.. Om du inte har sett den så hyr! Underbar =)

2009-11-17 @ 16:39:38
Postat av: Emily - Kusin

Ja jag får se vad det blir, det låter som en utmaning, speciellt den där kolonistugan! :D



Hur var det på Ullared? Jag vill också till gekås, sjukt såld på det sedan reklamerna på tv.. :D

2009-11-18 @ 19:44:40
URL: http://emilymedstorte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback