blöjbyten och and-konferens

Idag har dagen gått sådär ruskigt fort igen! Jag vaknade dock mitt i en dröm imorse så jag kände mig som ett kolli typ hela morgonen. Men cykelturen till Rosengården gjorde så jag vaknade till. Idag har jag fått duscha den söta lilla tanten Marianne (hon har dessutom marianne-godis på sitt rum) och sen fick jag lägga hennes hår, hon blev söt som en liten bomullstuss! Åsså fick jag byta blöja på en farbror idag igen. Sen sa mina handledare att jag gärna fick komma tillbaka till dom och jobba i sommar :)
Efter att jag hade slutat så tänkte jag att jag skulle schteka pannkakor när jag kommit hem, så jag cyklade till närmsta mataffären som var Konsum. Jag tänkte vara lite nyttigare och köpa dinkelmjöl istället för vanligt vetemjöl, men det hade dom inte. Så jag åkte till den näst närmaste, Lidl, då började det att regna lite och där hade dom inte heller dinkelmjöl, så jag tänkte att jag fick väl cykla över till nästa mataffär men när jag kom ut då spöregnade det, så jag fick stå och häcka med alla polacker utanför Lidl en stund. När regnet hade börjat avta (trodde jag) så cyklade jag vidare mot Coop Forum som bara låg typ ett kvarter ifrån lidl. Då började det ÖSREGNA igen, så när jag kom fram till the coop så såg jag ut som en dränkt katt. Ett pensionärspar gick in precis innan mig och såg skräckslaget på mig när dom vände sig om för att se vad det var för något som kom inflåsande bakom dom. Jag hittade iaf mitt paket med dinkelmjöl. Gled runt där ett tag för att det verkligen skulle ha slutat regna när jag kom ut igen och det hade det!
När jag cyklade genom Svandammsparken så var det hur mycket fåglar som helst precis vid cykelbanan så jag stannade och kollade på dom (Pensionären i mig är framme igen) och sen tog jag fram min mobil och tog ett kort! NÖRDIGT i know! Men jag tänkte ju på mina kära bloggläsare, att ni oxå skulle kunna få ta del av dessa vackra varelser. Sen efter min lilla fotosession så såg jag en liten barnsko som låg på marken och typ tio meter längre fram såg jag en mamma med stor barnvagn, så jag trampade framåt och frågade om hon tappat en sko och det hade hon minsann! Dagens goda gärning, Check! Shit vad jag skriver och det är more to go!

Eller det är inte så mycket kvar att berätta. Mina dinkelpannkakor blev sagolikt goda och jag ska göra rårörd björnbär och hallonsylt till min matlåda imorgon. MEN när jag stod och schtekte för fulla muggar så ser jag helt plötsligt hur en megafet SPINDEL firar ner sig själv typ en decimeter från stekpannan. Först blev jag helt paralyserad men sen fick jag tag i ett papper som jag la över spindeln och sen tog jag mjuka milda-flaskan och slog på det där pappret tills spindeln inte rörde sig något mer. And thats the end of this story. (Hajjar ni AND)

Kommentarer
Postat av: zanna

hahaha martina...D kommeru ihåg farsta strand.."GAAH ankorna anfaller och tar våra bullar" hehehe fyfan va kul de va..<3

2009-09-25 @ 13:27:49
Postat av: Lopps

HAHA kvack kvack mördarankorna anfaller!! hehe tänkte på det när jag cyklade ifrån ankorna igår!!

2009-09-25 @ 16:23:39
URL: http://gudsforbannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback