Ingen konsert o ingen tvättstuga...

Nu känns det som att jag har jordens oflyt, blev ingen Kent-konsert, såg nästan fram emot den, men icke. Men så är det ibland! Så jag tänkte att jag skulle boka tvättstuga, fast dock till imorgon är inte så sugen på att springa utomhus såhär sent, det är ju ändå Högdalen jag bor i! Vi har ett sånt där modernt system som gör att man kan boka sin tvätt-tid online, så såg jag att det fanns en plats ledig mellan 13-16 imorgon i min favorittvättstuga (vi har 3 tvättrum o en grovtvätt) och PRECIS när jag klickat på den så var det någon annan jävel som fick den. Alltså det måste ju ha skett sekunden innan mig! Då blev jag lite bitter men tänkte att jag får väl boka i ett annat rum då, men då kommer det upp en liten ruta som säger att min bokning ligger för långt fram i tiden. WTF det är ju IMORGON!! Jag säger ju det, allt som har med teknik att göra går sönder/funkar inte/blir något sjukt fel på just precis när jag kommer! Bara idag så har ju min bil tillfälligt gått sönder trots att den fungerade utmärkt senast igårkväll! Men nu ringde pappa precis, han kommer över igen o ska kolla på Bettan. Så då kan jag gå ner och boka den manuellt istället, för bilen står parkerad typ utanför tvättstugedörren. Sen när jag kommer hem ska jag fixa lite med mig själv, byta nagellack, göra ansiktsmask och sånt där, känns bra att jag börjat göra sånt typ en gång i veckan!
Sa jag att Jocke är bortrest? Han är på kryssning så ikväll är det bara jag o Rocky som myser! Eller vi kommer göra det när bilen är kollad på och tvättstugan förhoppningsvis bokad!

Som Freddy Mercury sjunger: "I´m going slightly mad..!"



Kommentarer
Postat av: Kalle

vad är det för system ni har för bokning av tvättstugan? (vill veta vilket vi skall hålla oss ifrån)

2011-07-14 @ 00:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback