Som på en räkmacka...

...kunde man glida igenom Matte A, sa Conny, min gamla mattelärare. Räkmackor i sig är faktiskt rätt så goda (speciellt efter att man har proppat i sig cirkus 1 liter glass). Någonting annat som också är gott, det är vaniljmunkarna, som finns på bageriet, breve tunnelbanan i Kärrtorp. Om 3 veckor, borde man få räknas som stammis (om jag inte redan gör det). Appropå stammisar, såna finns det gott om på den mataffären där jag jobbar. En snubbe, han betalar alltid med sitt kort, men han har ingen kod. Hans personnummer kan jag utantill nu. Det sägs ju att kunden alltid har rätt, men vad gör man om kunden verkligen har fel? Ja menar, jag bevisar ju alltid att jag har rätt och då blir kunden tyst och går därifrån. Det är en skön känsla, att lixom få sista ordet. En annan skön känsla var när jag fick 10 rätt av 11 på det där matteprovet. Han har nog rätt i det där med räkmackorna. Det gäller bara att se upp för majjonäsen, så man inte halkar åt fel håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback