Januari börjar året, Februari kommer näst!

Min årskrönika, årssammanfattning eller vad man nu väljer att kalla den för! Tänkte ta två månader i varje inlägg, för annars blir det nästan för mycket i ett och samma inlägg!
Förra nyårsaftonen firades hemma hos en vän, Micke i Tumba. Festen var mycket lyckat, trots att både jag och Jocke fick ett stort glas rödvin spillda på oss ;) Tolvslaget firades utanför huset, med champange, cigarrer (för vissa) och en massa raketer. Dagen efter var väl sådär, men så är det ju oftast när man har haft roligt kvällen innan!

 

Januari: Mina knän var inte i tiptop så jag började året med en sjukskrivning som varade ända till den 16 februari! Tisdagen den 6e januari, så vaknar jag som vanligt på morgonen och ska ut med min lilla skrutt, han har sovit i badrummet hela natten och kan inte riktigt röra sig när jag ropar på honom, ser att något är väldigt fel, han kan inte röra sig alls med bakbenen, så jag ringer Bagarmossens djursjukhus, och jag o Jocke sitter över 3 timmar i väntrummet, trots att Rockys tillstånd är väldigt allvarligt! När vi väl får komma in, så säger dom att troligen är det diskbråck, och vi är tvungna att åka till Strömsholm i Västerås, för dom kan inte göra något här! Så vi får åka bil i över en timme, sitta och vänta på en doktor i ytterligare en timme och sen frågar dom oss varför vi kommer in så pass sent med en sån här skada som diskbråck, hade vi fått vänta längre så hade det inte gått att operera. TACK säger vi till Bagarmossens djursjukhus! Men lyckligtvis så klarade han operationen. Den kostade mig ca 13.000 kronor och gruppen Rädda Rocky på Facebook blev mycket populär!

 

Rocky efter sin operation

Efter att han kommit hem, en vecka senare så fick jag gå på dyr rehab-simning, men det var det ändå värt, för nu kan han springa runt nästan helt normalt, och han har inte ont!

Rocky på rehab

 

Februari: Både jag och Rocky springer runt på olika sjukhus, jag har äntligen fått röntga mina knän och får diagnosen Kondromalaci patella 'uppmjukning av knäskålsbrosket', vilket gjorde att jag fick gå hos sjukgymnast och träna mycket på gym, innan jag kunde börja jobba igen. När min sjukskrivning tagit slut, så fick jag testa att jobba igen två veckor på Älvsjös citymailkontor, där det mest är villor! Tyvärr så var det sjukt mycket snö och is, så mina rundor tog evigheter, men knäna höll iaf! Så jag fick börja på mitt kontor i mars igen.

 

Jag färgade mitt hår lite mörkare i början på februari

Thats all for now! Återkommer lite senare med resten av året! Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback