det här med smeknamn

Jag har ju haft smeknamnet Loppan, lite internt under hela mitt liv. Eller mest är det ju mamma som kallat mig det, sen låg namnet i dvala rätt så länge, tills för några år sedan då jag och Kamilla började damma av våra bebis-smeknamn. Loppan och Tjolanta. Om jag någongång känner att jag vill starta en hemsida eller byta namn på min blogg till just något som har med mitt smeknamn att göra, så blir det väldigt svårt. Det har visat sig att ALLA möjliga kombinationer av just Loppan redan är upptagna av människor som inte har varit inne på sina bloggar eller hemsidor sen typ -05. VÄGRA att avsluta sina bloggar så att andra kan få det eminenta namnet på sin blogg. Det som fanns ledigt var typ llooppaannss och det kände jag att det blev liite för långt och jobbigt. Så ni får stå ut med mitt orginella bloggnamn Guds Förbannat ett tag till. Jag kan ju berätta hur det namnet kom till! Jag och Zanna hade varit i norrland, närmare bestämt i Luleå och hälsat på våra kompisar. Och just under den tiden som vi var där så florerade uttrycket guds förbannat runt. Tänk er att man säger det med riktigt norrländsk dialekt, lixom guuds FörrbannaT! så får ni nog till den rätta klangen. Man kan använda sig av det uttrycket i princip närsomhelst, men det passar sig bäst om man är lite irriterad på något, typ när man slår sig på fingret med en hammare. Istället för att skrika ut HELVETE så kan man pressa fram ett lite avslappnat guuds förbannat vad ont det där gjorde. Mycket coolare! Och det var ungefär i samma veva som jag kom på att en blogg kunde väl vara kul att testa på! Så då när jag satt och tänkte på vad jag kunde döpa min blogg till så bara kom det som en skänk från ovan. Guds Förbannat. Självklart! Och succén var ett faktum.

Några av genierna som myntade uttrycket Guds Förbannat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback