äntligen!

Nu har jag slutat på den jävulska matbutiken. ÄNTLIGEN! Efter 5,5 års trogen tjänst fick jag två stycken orkideér av mina kära arbetskamrater. Chefen sa inte ens hejdå till mig. Jag tror att orkideérna kommer självdö inom en vecka, för blommor och jag går inte riktigt hand i hand serru.
Blev ett riktigt kalas i fredags. Började hemma hos J och H, som bor väldigt nära mig, fast N, som åkte taxi hem till mig, hämtade upp mig, så åkte vi dom 500 metrarna bort till J och H... Sippade i mig en vinare + lite till. N åker väldigt gärna taxi, så vi åkte taxi ner till centan till vårat stammishak, chaffisen var väl sådär halvglad för den extremlånga körningen han fick, men det sket vi i. Sjöng som vanligt karaoke. Blev som vanligt kadäng. Gick som vanligt hem runt 1. Gick som vanligt vägen förbi grillen och blev sjukt glad att den var öppen. Pratade och hade det väldigt trevligt i kön, man är så otroligt social när man har lite innanför västen. Gick hem, glad i hågen med maten, jag och N. Hamnade på efterfest i mitt hus. Stannade ungefär en kvart, sen gick vi hem. Tokdäckade på soffan, vaknade runt nio-snåret dagen efter med värk i hela kroppen, (det blir lätt så när man somnar på min stenhårda soffa liggandes som en korv) dunkande huvud och en väldig längtan efter mycket  och kallt vatten. Såg till min glada förvåning att N hade ställt ett glas vatten på bordet framför mig. Och dessutom vaknade N ungefär samtidigt som mig, så vi bestämte oss för att gå ner till ican som ligger centan och köpa oss lite frukost. Det var vi två och några glada pensionärer inne i matbutiken, vi gick runt, säkerligen fortfarande fulla och köpte oss lite mat. Sen resterande dag låg vi i soffan som två maskar och var dårbakis. Sen på kvällen masade vi oss ner till kinesrestaurangen och köpte oss lite middag och kollade på melodifestivalen. Mys.
Och idag så var vi i Farsta Centrum och köpte skor och en kofta. Sen åkte jag ner till mamsen och åt middag och hämtade doggen. Hyffsat trevlig helg om jag får sammanfatta det med några ord. Imorgon börjar mitt nya liv som trappsnigel. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback