Mååndag

Tänk varför är just måndagar så jobbiga att kliva upp på? Är det för att man vet att man har 5 schletna dagar kvar till helgen, eller för att man inte sovit tillräckligt över helgen som nyss varit? Man kan leta länge efter orsaker till varför just måndagar är så allmänt jobbiga. Mest jobbiga saker brukar hända på just måndagar. Till exempel så brukar det ofta regna på måndagar. Under sommartiden brukar jag på mornarna tro att det är just sommar. Och en härlig sommarmorgon för nåt år sedan satte jag glatt på mig mina flipflopskor och trallade iväg till bussen. Jag satt inomhus hela dagen (som vanligt) på jobbet, och märkte inte förrens jag skulle hemåt och började gå mot tuben, att det hade börjat regna. Och det slutade inte regna. När jag väl kommit fram till tuben, efter att ha halkat på den blöta marken några gånger och tillochmed halkat in i en okänd person och ska kliva på, ja då blir jag klämd mellan dörrparen. Väldigt pinsamt. Och hur roliga teveprogram går det på måndagar? Motorjournalen och Vetenskapens Värld lixom? Och det är oftast på måndagar man upptäcker att man brände alldeles för mycke pengar på krogen. Jag menar hur kul är det, när man står nere på lokala matbutiken och man får "Inte Godkänt" på kortapparaten, när man ska köpa 1 liter mjölk och en Skogaholm? Och hur kul är det att sitta i kassan och det blir "Inte Godkänt" på varannan kund? Och dessutom är det alltid så sjukt många människor och handlar på måndagar. Inte cool!

Jag tycker att veckorna borde börja på tisdagar. En dag som mongomåndagen bör infalla som mest var 4e år på den extra skottårsdagen! Våga Vägra Måndagar!




Rip Johan Östin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback