torsdag

Min djävulshund va riktigt söt idag!
Dagen började med att jag klev upp ungefär 40 minuter innan jag skulle gå hemifrån. Slog på min gamla vattenkokare och förberedde för en kopp te. Såg till min stora glädje att jag hade både bröd och mjölk hemma som inte gått ut i datum!
Klädde på mig och drog på mig jackan. Kom på att jag måste kolla först hur kallt det kan tänkas att vara ute.
Tog en sneak-peak bakom gardinen för att kolla hur mycke ytterkläder människorna ute på gatan hade. Blev brutalt chockerad när jag upptäckte all snö som tycks ha fallit under natten/morgonen. Suckade och tryckte på mig min rosa mössa. Plockade ner monsterhundens tröjja (som han hatar, för den ser lite gay:ig ut. Randig Polo-modell med snöflingor som motiv), letade fram hunden som gömt sig under soffan i tron på att han skulle slippa undan sin bög-tröjja. Men icke! Sen när vi kom ut o han såg alla snö så dök han rätt ner i en snödriva och kom upp som en stor snöboll. Sen resterande promenad så studsade han fram o tillbaka och såg riktigt lycklig ut, trots att han hade sin tröjja på sig! Jag kände mig tillochmed lite glad för hans skull. Sen åkte jag till jobbet. Såg några kunder på vägen, rös till av obehag när jag såg att dom klev på samma buss som jag, men jag sänkte blicken och höjde volymen på Skidrow-låten och kände mig genast lite tryggare.
Väl på jobbet hände absolut inget av intresse. som vanligt.

Tack och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback