taskigt väder!

Altså, det är inte så roligt som det verkar att vara brevis när det är snöblandad nederbörd i massor. Och i en av dom sista portarna på min runda idag, så råkade jag av misstag lägga ett brev fel. Och det skulle jag minsann få veta! En finlandssvensk tant kom utrusande, med ett brev frenetiskt viftande i ena handen och frustade att jag hade gjort FEEL och att det var HEEMSKT HUR SLAARRVIGA brevbärarna var nuförtiden och ännu en gång vad FEEEL jag hade gjort! Snälla, jag skulle aldig göra något sånt om en brevis lagt fel brev i mitt brevinkast. Jag hade säkert TÄNKT att det var lite klantigt gjort, men näver bäver att jag skulle rusat ut och frustat som hon gjorde. Dom finlandssvenska tanterna är nog det gnälligaste släktet! I matbutiken så var det alltid som som gnällde mest om det var nåt vajj med pantmaskinen "Det ärr någott feeel på paantmaaskiinen, jaag haar fått 50 örrre för liite på mittt kvitto!!! 50 ÖRREE!!" Fast det är nästan då det är som roligast att vara så sjukt övertrevlig mot dom så dom blir lite förnärmade. Sjukt kul är det förresten! Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och lovade att det inte skulle hända igen inför den här tanten idag och då blev hon ju tyst och gick in igen. Sen när hon hade stängt dörren så svor jag en liten ramsa tyst för mig själv, men det vet ju inte hon om!
Heis.                       +   =                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback