Starkt jobbat PG!

Alltså, Jocke är ju inte så lite rolig ibland! Han frågade om inte vi kunde åka och handla lite och göra Norsk fisksoppa ikväll, och visst det kunde vi göra. Så vi åkte till Willys och inhandlade alla grejjer man ska ha till, grädde, grönsaker och lite fisk. Sen när vi kommer hem och jag ska börja laga maten, så frågar jag om inte Jocke kan ta fram fisksoppemix-påsen från skafferiet, och då tittar han på mig och frågar, "men köpte du inte sånt". NEJ det hade vi ju inte gjort, och vi hade inte heller någon liten mix som låg och väntade på oss i skafferiet heller, så Jocks fick snällt åka iväg igen till en mataffär och köpa fisksoppemix. Jag har under tiden diskat, vilket var skönt, vi hade en massa gamla dip-skålar som stått i kylskåpet några veckor...Nu ska jag iaf snart börja med den efterlängtade fisksoppan! Till soppan serverar vi filmen Transformers 2. Heppåre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback