en liten parentes

Till det förra inlägget där jag hyllade en Håkan-låt! Jag har varit i Fridhemsplan och provsmakat någon ny keso-sort och på vägen hem så började jag tänka på Hellström, varför vet jag inte riktigt! Och då kom jag att tänka på en av mina favoritlåtar på hans andra skiva, men jag kom inte på vad den hette eller hur refrängen gick, så jag försökte tänka och sjunga (tyst i huvudet, jag satt absolut inte som ett soffmongo och sjöng högt bland alla trafikanter) och tillslut så kom jag på första två raderna i låten, men sen tog det tvärstopp, så jag var tvungen att googla upp den dirr när jag kom hem! Och då när jag hörde låten så trillade allt på plats! Håkan var en jätteidol för mig när jag var yngre. Jag kom ihåg att han skulle spela på Arvika-festivalen typ 2003 och då var jag bara 16 år gammal och jag tjatade på morsan över ett halvår, och tillsist så fick jag åka! Åh vad lycklig jag var! Och den spelningen var hur bra som helst! Jag har sett Håkan en massa gånger, tror att jag har sett han mer än 10 gånger tillochmed!
För riktigt länge sen så spelade han på ett sånt där P3Star-party i SR-huset och jag var såklart där! Fick min skiva signerad, och alla fick ju ett hjärta på sin skiva, men jag fick en PIL i mitt hjärta! Skojja inte att jag blev stolt då! Men nog om Håkan, han är fortfarande riktigt bra men nu måste jag springa ner till tvättstugan! Heis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback