Konditor Martina

Idag har jag bakat typ 100 bullar och en äppelpaj! Alla gamlingar tyckte att det luktade så underbart gott och blev så glada när dom såg alla bullarna som jag bakat! Så det kändes bra i hjärtat! (Pensionärsvarning på den meningen!)
Det var så länge sen jag bakade att jag har glömt hur kul det är! Eller iofs så bakade jag ju när jag fyllde år, så det är typ en månad sen, men det är inte samma sak. Nu bakade jag till så många, och det känns alltid lite nervöst då, innan man vet hur det smakar. Men bästa belöningen är ju när dom ber om en till, då vet man att man har lyckats!

Det här är inte dom bullarna jag bakade idag, utan dom här bakade jag i augusti nån gång! Det blev ju mycket fler idag! Min morfar och gammelmorfar startade konditoriet Thorssan som är välkänt här i Nynäshamn, nu har det dock bytt namn till Konditoriet Nynäshamn, men alla säger ändå Thorssan! Så bakandet har jag i blodet!
Nu ska jag hoppa in i duschen, morsan ska ha tantkväll här, så jag ska väl fräsha till mig lite. Äppelpajen ska ätas senare här hemma, den luktar underbart! Hörs. Puss.

Ps. jag hade ju tokfel med vädret, det regnar och blåser typ storm här nu! Men det var fint i förmiddags iaf! Ds.

Kommentarer
Postat av: MilliVanilli

Jag har tänkt ut din backup-plan ifall du efter något år tröttnar på att jobba som undersköterska. du ska LÄTT bli konditor. Du är jätte duktig och du tycker det e kul. Och jag själv tycker att de inte är särskillt kul. men jag vet när jag gick kallkök i skolan och fick vara på kak/bullar/tårt-stationen så var det askul. tänk då hur kul du skulle tycka det var? Jag kan se det framför mig "Martinas konditori" (okej kanske lite mer fantasi på namnet) men ändå. fatta var jag skulle hänga varje dag och äntligen bli feeet :)

2009-10-04 @ 11:27:52
URL: http://tjollie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback