Sleepless in Highwalley

Ush, hade så svårt att somna inatt, låg bara och vände o vred på mig. Tänkte på flytten, skolan, jobb och allt sånt man inte vill tänka på när man ska sova! Men tillsist lyckades jag ju såklart med att somna. Idag vaknade jag runt åtta av att mammsen ringde, min lilla Boo har varit hos henne i helgen så jag fick gå ner och hämta honom! Det är så tomt när inte Rocky är hos mig, så nu känner jag mig hel igen! Jag har pratat med Bea och hon ska försöka hjälpa mig med matten, tror vi ska ses på onsdag o försöka plugga lite! Jag fattar verkligen ingenting, och det är frustrerande, jag har alltid varit duktig i skolan och speciellt nu på komvux, av 5 klarade kurser så har jag fått 3 MVG, och att inte förstå något alls är jättejobbigt! Jag känner mig helt dum i huvudet, men såklart vet jag att jag inte är det... Vissa är bra på matte och vissa (jag) är bra på annat! Såg att det finns en bild på en snurrande tjej och beroende på om man tycker att hon snurrar medurs eller moturs så visar det vilken hjärnhalva som är dominant. Jag tyckte att hon snurrade medurs och då är det tydligen min högra hjärnhalva som dominerar mest.

Funktioner som hör till vänstra hjärnhalvan:
använder logik
detaljorienterad
fakta styr
ord och språk
nutid och dåtid
matematik och vetenskap
kunskap
ordning, mönster
definitioner
verklighetsbaserad
strategisk
praktisk
trygghet

Funktioner som hör till högra hjärnhalvan:
känsloorienterad
helhetsorienterad
fantasi
symboler och bilder
nutid och framtid
filosofi och religion
mening
tror
uppskattar
spatial perception
risk

 

Lite kul att kolla! Bilden på den snurrande tjejen finns HÄR.

Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback